clik SINI

Thursday 19 March 2015

*cita-cita yang diburu*

assalamualaikum semua :)

aku nak jadi apa eh? dengan apa yang aku ada sekarang dalam wishlist aku cuma dua pensyarah atau peguam kalau rezeki aku kat lain tu pon ok asalkan rezeki halal yang aku cari *insyaAllah* ok ni nak ceta pasai peguam dulu..hehe

alhamdullilah 19.3.2015 program literasi undang-undang se malaysia. isu2 semasa perlembagaan dan hak asasi. so konkolusi daripada program nih! alhamdulillah banyak sangat ilmu yang aku dapat ,para penceramah jugak hebat ! one day i want to be like them ~

siapa mereka? hehe peguam yang sangat hebat dan pernah kendali kes berprofile tinggi .mereka merupakan peguam dalam bidang syariah. yang penting kerja mengikut apa yang telah dilandaskan oleh Allah atas dasar niat yang betul.ok remember it !

semalam aku try la search2 berjinak2 untuk mengetahui lebih dalam pasai bidang guaman nih. penguam pun ada banyak jenis yang aku ingat , peguam bela ,peguam cara ,peguam syar'i dan so on. *satu lagi musykil tak egat pulak* hehe

owh bukan senang taw nak jadi peguam nih. amanah yang dipikul tuh berat nak tentukan mana betul mana salah. so tajdidkan niat ! semalam aku ada lah baca sebuah blog nih. dia cerita kisah dia perjalanan nak jadi seorang peguam . huh nampak gaya agak perit. hati mahu kental nih.

nak jadi peguam nih tak semestinya kena ada degree dalam bidang laws or syariah , kadang yang ada sijil nih pun belum tentu dapat jadi kan. so think. aku mula bertekad aku dah jejak kaki dalam bidang syariah nih so aku keluar nanti aku akan berusaha dapatkan apa yang aku nak.tu pun dengan izin Allah , doa . insyaAllah

impian merupakan cita manusia. kejar selagi boleh ! jangan putus asa. semua benda susah ,tak ada benda yang mudah. nak berjaya kena kental kena tanam baja dan keluarkan benih yang berkualiti. *deep*

No comments:

Post a Comment

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)