clik SINI

Wednesday 30 December 2015

*2015 dalam kenangan*

Assalamualaikum :)

Tudeaaa lama jugak cek menyepi nih. Adoih nak kata sibuk tak lah sangat, tapi sibuk la jugak, sibuk nak nikah kot. Hahah *ok gurau je* hai la mood kemana kau lari nih. Dulu kemain cuti sem nak mengupdate sakan la kan. Last-last cuti semester dah habis habuk pon tak dak.

Pojam colek pojam colek hai la 2015 nak melabuhkan tirai dah. Hai la umur pun bertambah tambah lah. Mati pon dekat dekat dah la. Allah. Ampunkan dosaku ya Allah jauhkanlah kami dari azabmu. Huhu aku pendosa yang ingin ke syurga *ayat kak midah dalam da'i*

2015 tahun paling banyak aku kehilangan. Huhu banyak sangat pengalaman kenangan manis pahit masam manis aku lalui. Ya2. Okeyhh aku tahu ampa pun sama kan. Kita kan manusia biasa semua tu warna warni dunia ,wajiblah kau lalui kan.

Sedih macam mana pun, gembira macam mana pun semua tu kau mesti lalui. Ya tempuh bukan terus lumpuh, bangun bukan terus mundur. Ingat kita punya Allah ! Doa senjata segalanya.

2015 mungkin tahun paling aku sedih. Nak cerita satu per satu panjang agaknya. Aku ringkaskan. Aku kehilangan tok sebelah ayah. Hurm mana sangka. *kisah kenapa bagaimana boleh lah scroll ,aku dah abadikan dalam blog nih* Aku selalu bayang yang dia dapat tengok aku ....... *tekalah pandailah nak jawab apa taw* aku kan kalau bab berangan memang win sokmo.Allah lebih sayang dia. Tok kakak rindu ramah mesra tok. Huhu *tetiba haih rasa panas kat pipi nih*

Lepas tok pergi tak lama lepastu makngah pulak pergi buat selamanya. Belum reda kesedihan kami ,kami diuji lagi. Allah ,ujian yang Allah beri kepada hambanya ,dia tahu kita mampu ! Makngah pergi akibat canser, huhu cancer pembunuh no. 1 wanita. Bertahun dia lawan penyakit itu, Allah lebih sayangkan dia. Tergiang-ngiang lagi ''kakak jangan kawin lambat taw'' huhuhu

InsyaAllah makngah sampai masanya ,kakak on lah. Tapi time tu makngah dah tak dapat tengok lagi. Huhuhu moga tok dengan makngah tenang disana dan berada dalam golongan orang-orang yang beriman. ALLAH ampunkan dosa-dosa mereka jauhkanlah dari azabmu. Terimalah amalan mereka. Amin.

Moga 2016 menjadi tahun yang lebih bermakna buat aku dan family aku dan kita semua. Moga Allah sentiasa pelihara dan lindungi. Moga aku menjadi seorang yang lebih tabah hadapi ujian dan liku dunia. Huhuhu aku insan biasa yang lemah ,tapi aku cuba dan cuba. Alhamdulillah walaupun perit berkat sabar aku temui ketenangan. Huhu oklah doakan semua kita semua sentiasa bertambah iman dan tabah dalam setiap ujian dariNya. Amin.

No comments:

Post a Comment

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)