clik SINI

Friday 26 February 2016

-tak mudah untuk bangun-

assalamualaikum :)

sabtu 27 februari 2016. tak mudah untuk bangun setelah kau jatuh.
so kita positifkan ayat, jangan terlalu mikirkan negatif, impak untuk bangun tuh akan menjadi lebih susah perih. mudahnya untuk bangun setelah kau jatuh. mudah ka? senang ka? yap! ada caranya. formula simple tenang tarik nafas ingat kau punya siapa untuk memohon pertolongan?

Allah tu sentiasa ada disisi kita. kadang kita yang sering terleka dan sering terlupa dengan nikmat yang Dia beri , kita alpa dan lupa untuk bersyukur , malukan apabila kita ditimpa musibah ditimpa ujian barulah kita ingat untuk memohon pertolongan kepadaNya. Allah ampunkan aku.

mohon petunjuk daripadaNya , mohon kekuatan daripadaNya , mohon diberi kesabaran yang tinggi daripadaNya , mohon diberikan hati yang ikhlas dan redha apabila ujian menimpa kita.

sakit jatuh tuh hanya orang yang pernah merasai tahu bagaimana rasa kan? alhamdulillah aku juga diberi kesempatan untuk merasai nikmat sakit itu. sungguh aku kata sakit aku rasai ini baru 1% mungkin banyak lagi manusia diluar sana diuji dengan ujian yang lebih hebat.

bersyukurlah selagi kau masih diberi ruang dan peluang untuk bermuhasabah dengan apa yang terjadi. Allah tu maha Adil ,Allah tu maha mengetahui ,Dia tahu apa yang terbaik buat hambaNya.

ya proses untuk bangun setelah kau jatuh tu bukan satu proses remeh bukan satu proses mudah , kaki kau lemah untuk melangkah hati kau tak kuat tapi kau harus yakin dan terus mencuba untuk bangun. cuba fikir sebab dan asbab terjadinya semua. cuba fikir dengan mata hati yang penuh dengan ketenangan. insyaAllah jawapan tuh kau bakal temui di 'dalam'.

noted untuk izzah. izzah ingat kau juga manusia. manusia biasa penuh dengan impian dan harapan. ingat sekeliling kau masih banyak manusia yang sudi membantu yang sudi mendoakan kau dalam diam. tabah hatimu wahai cahaya kemuliaan kekuatan, kekuatanku kemuliaanku. kuatlah seperti namamu. ibu dan ayahmu keluargamu sering menjadi tulang belakang untuk aku terus membina empayar didunia dan galiannya akan aku petik dan tuai disana.

izzah ingat jadilah diri kau, kau juga layak bahagia, aku juga impikan kesempurnaan inginkan yang terbaik. tapi ingat tiada manusia sempurna. tapi jadilah manusia yang terbaik dari yang baik. ingat tindakan dan usaha dari diri kau yang mampu mengubah segalanya. impian tanpa amal usaha doa tawakkal takkan menjadi ,ingat tu izzah!

izzah lapkan air matamu, mahalkan permata suci itu, usah kau mudah untuk bazirkan ia. percaya disebalik kejadian punya hikmah. izzah kau perlu kuat, kau bukan yang dulu ,kau bukan manusia lemah. kelemahan yang pernah aku alamai akan aku jadikan kekuatan untuk aku terus bangun.biiznillah.

jaga matamu, jaga hatimu, dan yakin dalam diri kau, sudah sudah untuk melihat apa kau tak mampu. Allah butakan aku untuk terus melihat sesuatu yang membuat aku jatuh kembali. membuatkan aku terus terusan membazir air mata. haha aku sensitif sangat nih. jadikanlah pengalaman pertama itu pengalaman terakhir juga bagiku. insyaAllah semua akan ok. Allah kan ada.

maaf aku tak sekuat kau sangka. cukuplah pengalaman lalu mengajar aku erti sebuah ketabahan dalam mengharungi rempah ratus dunia nih.yak! time nih pulak miming lagu kat tv tuh sedih. kulapangkan dada untuk segalanya. terima kasih dan terima kasih. jika ada arus melintang dengan izinNya kita berjumpa lagi ya. tapi untuk episod baru. siapa tahu kan.

tak mungkin jugak masa tu aku pun dah selesai menjalankan tugas sebagai hamba didunia. hehe

semua orang berhak bahagia, bahagia itu kau yang pilih sendiri. jika kau masih ditakak yang sama itu salah kau. kan 

jangan lupa ya. kunci yang paling penting untuk sesuatu kejayaan ialah solat. kan dalam azan pun menyeru haiyya ala solahh haiyya alal falah. istiqoroh ,hajat , taubat, tahajuud dan lain2 adalah jalan terbaik untuk kau temui sesuatu dihadapan kelak. kuasa Allah tiada siapa yang mampu tandingin.Allahuakhbar!

tulus ikhlas dari hati kecil seorang insan kerdil yang banyak compang campingnya , insan kerdil yang cetek ilmunya, insan kerdil yang masih jauh solehahnya muslimahnya, insan kerdil yang dahagakan redha Allah ,insan kerdil yang punya impian untuk melakukan perubahan. semua nih bermula dari diri sendiri ,tak mampu diluah melalui kata-kata hanya mampu melalui tulisan.

aku adalah aku. aku kenal siapa aku. aku mohon jangan dibandingkan diri kerdil ini ya. aku kau kamu dia kita berbeza. biar Allah saja yang menilainya ya. huhu 

No comments:

Post a Comment

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)