clik SINI

Friday 19 July 2013

:: kuatkah aku??

hehe ..assalamualaikum..aku masih mampu tersenyum walaupun hakikat aku sedang berperang kesedihan..huhu:)

jangan kita biarkan taw kesedihan terus menguasai diri kita. tak dapat apa pon.malah sakit ja kan..so fikir2kan. aku menulis untuk kali ni supaya dapat meredakan segala apa yang aku rasa sekarang.. tapi ntah lah.,fikiran aku samar2 asyik fikir,,adakah betul atau tidak tekaan aku itu, ya ALLAH tabahkan lah hati hambamu ini, mungkin aku banyak melakukan atau menyakitkan hati sesetengah pihak kan* saya memohon maaf ats segala kesalahan atau perbuatanku telah mengguris hatimu*,,wajarkah aku merasa begini? *kadang2 aku tertanya2??*


ya semua manusia pernah melakukan kesalahan kan,.berbalik kepada sumua yang berlaku ,aku ambil sebagai atau aku jadikan tiap yang berlaku itu satu ujian dan cabaran yang ALLAH nak uji, kadang2 aku sebagai manusia biasa juga pernah tersasar ,kadang2 aku jatuh ,aku cuba bangun sendiri ,aku tak pernah mengadu kepada sesiapa kecuali kepada Mu..*aku tak pandai nak kongsi masalah ,sebab itu aku ambil jalan untuk mendiankan diri, kadang2 perit sekali,aku terima seadanya,aku cuba dan cuba, alhamdulilah aku mampu atasi semua itu ,aku mampu bangkit dengan sendiri dengan izinNya juga..:)

aku suka motivasi diri sendiri dengan cara itu., air mata yang sering jatuh di pipi ini mampu kuredakan..aku mengaku aku sensitf sangat2..hehe ye kew?? *maybe* ntah dari dulu lagi kalau ada ja kesilapan yang aku lakukan laju saja my dear tear nak turun..:) kami kawan rapat..memang aku dan dia tak dapat dipisahkan..dia selalu teman aku waktu2 aku perlukan..kalau dia mengalir ,tenang sikit rasa beban dan apa yang aku rasa saat itu..*eh laju pulak aku tulis entry kali ni*


kadang2 ya.aku takut sangat apa yang sering aku pikir dan apa yang sering aku terbaca*somrthing important to me* akan jadi betul, aku cabar diri aku,insyaALLAH aku akan siap sedia *ceh mcm nak pi perang la pulak..hehe* ya la perang dengan hati ni sapa tahu kan..huh! sakit kowt..haha dah2 tak dak lah just ngarot kat situ..aku tahu semua manusia ada hak masing ,sama seperti aku,semua nak yang terbaik dalam hidup kan.?jangan takut jadilah manusia yang tabah dan kuat akal fikiran,emosi dan fizikal dan paling penting juga rohani..suma tu mesti seiring..:) insyaALLAH kita akan sentiasa tersenyum,,jangan pernah lupa untuk tadahkan tangan doa kepadaNya..

changging to a better one is difficult not because you can't ,but to get the best thing needs us to face everything because ALLAH wants to make sure we'll really appreciate it and be istiqamah to always be better,remember? good thing are always hard to get and even harder to let go and test will always come to us to strengthen our heart and ugrade our iman, becauce iman doesn't stay.only by remembering ALLAH ,it grows..:)


masing-masing ada kelemahan diri sendiri, kalau kita sedar apa yang kita lakukan salah,tegur diri kita,apakah yang kita lakukan itu betul?apakah yang kita lakukan itu membawa kepada kebaikan?tanya diri..yang paling penting banyak istigfar,,insyaALLAH ubat yang paling mujarab untuk hilangkan segala benda atau perasaan pelik2 kadang2 yang kita rasa tak mampu nak hadapi..setiap masalah ada jalan penyelesaian kan,,so fikir2lah..jangan biarkan diri kita dalam dilema terus menerus*cewah* cuba bangun .kita masih mempunyai banyak benda nak difikirkan kan? so amik pengajaran setiap apa yang berlaku..

aku insan biasa, yang mempunyai banyak kekurangan ,harap segala kekhilafan dimaafkan.,apa yang berlaku aku akan belajar menerima insyALLAH seikhlas hati..tegurlah aku jika aku silap.jangan biarkan aku lalai dengan sesuatu yang tidak mendatangkan apa2,bimbingkanlah aku :) terima kasih pernah terima aku seadanya..insyaALLAH :) senyummm...alhamdulilah :) ok sikit..*apa itu?nytah le..panjang bebenor kali ni ,hehe*
''kita sebagai hambaNya hanya mampu merancang, segala aturan ALLAH yang tentukan''
*lama dah terperap dalam draft ja,arini baru rasa nak publishkan*

2 comments:

  1. setiap apa yang Allah duga kita pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  2. Kita diuji sebab Allah itu tahu hambanya ini mampu melalui ujian ini. SayangNya dia pada kita supaya kita sentiasa beringay dan memohon padanya..
    Salam kenal...

    ReplyDelete

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)