clik SINI

Saturday 15 November 2014

* misi KOREAN CHIVES PANCAKE *


Assalamualaikum semua:)

Misi dora datang lagi kawan-kawan haha *versi iklan mainan dora* tahu tak? Alah dora tu yang dulu2 femes la sekarang ermm femes jugak kot tapi tak sangat kot *stop jangan jadi keling Izzah cakap apa pon takpaham* hehe sorry.

Huehuehue *gelak jahat plus gelak angkat kening sikit* dihari yang mulia lagi sejuk2 sepoi bahasa. Merosakkan bahasa betul la aku nih. semalam bukan main sangat mood tahap kritikal lah apa,  harini tidak lagi tapi mood seget pulak yang menjadi galang gantinya. hahaha

Sudah takpayah nak mood sangat just be yourself and make your day happy. Abaikan benda buat kau rasa sedih. Ha sudah2 kalau mengarut ada saja otak berjalan. Back to tajuk? Apa22??

BUCHUJEON / PAJEON (KOREAN CHIVES PANCAKE)


Huiyoooooo. Ofkos la makanan korea lagi. sedap kah? Aish musykil2, nak tahu cuba dulu ye. Biasalah bila dah obses sangat dengan banda yang nama korea ni macam2 boleh jadi. So aku search la masterchef google itu je mampu. Punya senang bahan pon simple double triple je pon haih. Tapi aku olah versi cita rasa aku lah hehe.

Bahan-bahan:-

Tepung gandum
Tepung beras 
Bawang besar/merah
Telur 
Air 
Garam 
Gula
Cili padi
Daun bawang/ kuchai  
Udang 
Minyak


Cara-cara:-
Gaul dan goreng.

*aku just skemakan, kuantiti ikut bilangan yang nak makan lah* haha ha tak ka senang sangat tu boleh la nak breakfast ka minum petang ka kan. Bagi aku lah ni lebih kurang cucur udang yang mak aku buat petang2 je.hahaha *lawak2* maybe nama ja macam wahhh ape tu?? *macam tu teruja* padahal alahai nasi goreng alahai cucur udang. Cuma beza tuh tauk yang nama dia daun kuchai banyak2 *bak firasat akulah* nasib daun kuchai belakang rumah aku segar bugar so misi perfect!


Haha seperti biasalah aku akan pastikan nobody at home so senang la sikit aku nak seget sorang2 kat dapur tu sebab apa kalau tiada orang makanya peluang bila something aku buat tetiba takjadi ka hangus ka hitam ka seget macam aku ka senang aku kasi tong sampah makan * ish3 membazir amalan syaitan izzah oii* eh2 peratus yang nak hangus tak jadi bagai tu amat tipis ya kawan2 *belagak macam kau da diiktiraf chef antarabangsa* huh.


Haha bila mood holiday aku akan pastikan jadual aku semua diisi dengan benda berfaedah haha faedah?? *kerut kening sikit yeke tu* ofkos la. Jadual malam layan reality show weh. Haha
ha start aku boleh nak buat time aku tengok running man ep 119 tak salah aku, yang dekat market apa ntah yang ada makcik tu sponser pancake tu. Macam sedap ja macam lazat ja. so last aku ambik keputusan try la tunggu lagi.

Ha ok lah panjang pulak entry aku kali ni. Anyongg~

No comments:

Post a Comment

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)