clik SINI

Sunday 23 June 2013

:: Siapa Muslim? ::

'' aku muslim ''

satu ikrar yang kita akan bawa di hadapan ALLAH pada hari pengadilan kelak..Namun apa yang membuatkan kita muslim? jawapan baginya harus jelas..Kita Muslim kerana kita mengaku bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu ialah pesuruh -Nya..

^xckup pengakuan di lidah ,,ia harus seiring dengan keyakinan kita dalam hati dan membuktikan menerusi amalan zahir..


Ingat !! perkataan Muslim atau Islam jangan dibiarkan setakat satu label yang tidak bermakna pada kad pengenalan..Jadikan Islam sebagai identiti diri yang kita banggakan ..setiap kali sebelum tdur ,,rajin2lah bersoal jawab dengan diri sendiri..Tanya hati secara jujur.. :)

''adakah hari ini amalan aku bertambah baik? ''

 '' adakah aku berkelakuan layak sebagai Muslim yang Mukmin? ''

'' adakah aku membuat perkara yg telah mencemarkan islamku? ''

'' adakah ALLAH suka hamba seperti aku? ''

kejutkanlah hati kita yang sedang terlena itu !!~~

orang yang benar-benar mengiginkan ikrarnya sebagai ikrar yang berkualiti pasti dibantu ALLAH..asal ada kemahuan pasti ada jalan..

jom sama2 kita perbaiki diri kita..insyaALLAH.. :)

T.B : aku muslim..


No comments:

Post a Comment

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)