clik SINI

Tuesday 13 May 2014

*Misi ddeokbokki*


assalamualaikum hahaha:)

eh2 apasal tetiba mula dengan gelak ni..rasa2 macam takde benda yang lawaknya kan..
memang aku rasa kalau ada award post bulanan paling banyak lah kan..gerenti untuk bulan mei ni jatuh kepada blog tuan punya diri lah *bangga jap* sudah jangan hareppp ..haha kalau ya pun award untuk blog ni ja lah tu pun aku yang appreciate sorang2 *syiok sendiri* =='

ha sudah ,hahaha ok kali ni aku buat misi ting tong lah aka bila tiada orang dirumah seperti biasalah yang sedia maklumlah ye hobi aku kan mengarot so tang ting tong la aku selongkar dapur..hihi sebenarnya mungkin lah aku ni berjiwa kearah memasak normal lah tu perempuan kan masak memang tak dapat nak dipisahkan ..

*bak kata mak aku, setinggi mana pun kita belajar sepandai mana pun tahap level kita ..masak tu is important pada orang2 perempuan nih, dapur juga last2 dia kena mengadap* nak pikat suami salah satunya lah kenalah ikat perut dia dengan skill masak pro kita nih ..tak gituh?? *haha wah2 melebih2 dah ni* ini pendapat mak aku lah but i really2 agree lah 100% ,pendapat orang kan berbeza2 mungkin taksama..:)

ha tetiba teringat cerita hindustan kot yang sabtu petang kelmari 10.5.2014 tajuk apa ntah tak silap ''english winglish'' apa aku mengarut nih tapi lebih kurang camtu lah..huhu dia kata , perempuan ni kalau masak is tanggungjawab ,kalau lelaki masak ni is art ? so pendapat korang? hape ntah lelaki tu balas lupa pulak..hehe :)

aduhhh , maaf tak masuk tajuk lagi ampun... korang nak tahu apa misi yang tertong2 sangat tuh ,makanan masuk tong sampah la jawabnya so apa masalah dia? huhu tu je pun aku nak cerita ..ni start cuti sem haritulah plan aku punya lah banyak salah satunya ha misi nak masak ..nak tahu aku masak apa tara....ddeokbokki tu...wow! daebak mashitaaa!  pernah dengar tak, ni kalau yang terlebih fanatik korea wajib tahu kan2..

hehe tu pun aku geledah makcik google yang cekap dalam segala ni jalah just tekan nak carik apa ..semua ada pakej lengkap so aku sarankan gunalah peluang yang makcik google ada nih ..,aku nak reka sendiri memang tak lah silap2 terjadi lasagna pulak aduh tu pun ok sodap jugak..hehe next time ye! wait~ 

akibat bahan2 yang wajib digunakan tak sempat pergi geledah kedai so aku kasi geledah dapur seludup2 jalah mana ingredient yang available dengan apa yang aku nak buat ni..so pendekkan cerita aku guna bahan harus sajalah disebabkan masalah bahan wajib tiada..kikiki ^___^ memang pro abis lah *tabik hormat*

yak! hahaha hasil aku geledah semak samun sorang2 ni lah hasil dia, opsss lupa ddeokbokki ni makanan korea asai dia dari sticky rice disebabkan takdak dan kalau kat kedai punya , keraguan tentang kehalalan dia pun muskilah kabiroh *ada ja yang halal tapi aku tak pandai servay* so aku gunakan kepakaran dan skill yang aku ada , fresh ayaq tangan nihh*kedahan*


ni korea punya cerita lah pengaruh besar aku yalah takkan hindustan punya cerita kan..haha macam sedap ja macam yummy ja depa makan jadinya aku mengambil keputusan nak try lah..haha not bad lah rasa dia ,paham2 lah kan bila olah sendiri nih hundred percent original rasa tuh kurang sikit lah btw okeyh lah ..last2 aku sorang nak makan tak abih akibat tamak berlebihan..orang tamak selalu rugi =='

nah amik rasa , nampak pelik sikit lah sebab aku wat versi tak cukup kuah hahah.. 


hasil komentar pak menakan aku nah hamik kau kebabom !! makcik aku punya kerja la nih , dia pergi send kat wazzup aduh malu aku , sah2 kena komen terang-terangan apasal macam cacing ~ terbantut aku..hahah 

ok see next time :)



















2 comments:

  1. Hahaha...nampak cam sedap je. Nak rase! Habaq mai pos sini sikit #kedaht0nggangtebalik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...okeyh la kira luluih cakap kedah jugak tuh.. :)

      Delete

! (^)_(^) ..jangan malu2 komen eh..temakaseh :)